fredag 8. desember 2017

ብዛዕባ ህልውናን ባህርን እግዚኣብሔር ዝምልከት፣2ይ ክፋል ይቕጽል።


በስመ ኣብ ወወልድ ወመንፈስ ቅዱስ ኣሀዱ ኣምላክ።
ኢየሱስ ክርስቶስ ብምስቃሉስ፣ኣብ መንግስተ ስላሴ ፍትሓዊ ድዩ፧ ሰይጣን ከሳሲ፣ክርስቶስ ድማ ተፈራዲ ኮይኖም ኣብ ኣእምሮ ሒደት ወገናት ስለዝእመን ኢዩ።/ነዚ ጥርጥሬ ዝሰብር መንፈሳዊ መልእኽቲ ኢዩ ሰናይ ምክትታል።

ንምኻኑ፣መን ኢዩ ተኸሳሲ፣መን ኢዩኸ ከሳሲ፣መን ኢዩውን ፈራዲ፣ኣብ ሂዎት ክርስትና ነዞም ስለስተ ነገራትዚኣቶም ብጥንቃቐ ምርዳኦም የድሊ።ተኸሳሲ ክርስቶስ ኣይኮነን፣፣ኣንታ ሓወይ፣ክርስቶስ ዝተሰቕለ፣ስለዝተኸሰ ኣይኮነን፣ባህሪኡ ከማማኻ ሕማምን ስቅያትን፣ቁስሊ መድመይትን፣ብኽያትን ልቕሶን፣ዝሰማምዕዎ እካ እንተኾነ፣ኩሉ ዝኽእል፣ኩሉ ዝፈልጥ፣ንዝበኽዩ ዝእብድ፣ንዝተሰቕሉ ካብ ስቕለቶም ከናግፍ ዝኽእል፣ካብ ሞቑሓዊ ሓጺን ከልቅቕ ዝኽእል መለኮታዊ ፈጣሪ ምኻኑ ምግንዛብ የድሊ።ሰይጣን ከሳሲ ኢዩ እካ እንተበልናዮ፣ንስልጣን ፈጣሪኡ ዝምክት ሓይሊ ግን ከምዘየብሉ፣ንሱ ባዕሉ ይፈልጥ ኢዩ።

ንስኻ ደኣ ሓወይ እንታይ ገደሰካ ጉድለት ግንዛቤኻ ክትነቅፍ ዝግባእሲ፣ንናይ ክርስቶስ ፍቕርን፣ንናይ ሰይጣን ከሳስነትን ክትሓዋውሶ ደፊርካ!እሞ በል ክብለካ። ኩሉ ዝኽእል ኣምላኽ ነቲ ሓንቲ ንጣብ ከላግብ ዓቕሚ ዘየብሉ ባህሪና ለቢስዎ።ክለብሶ እንከሎ ድማ ፍጹም ፍቕሩ ንኽገልጽ፣ብውህደት ኢዩ ተዋሃሂድዎ።ስጋና ምስቲ ኩሉ ዝኽእል ኣምላኽነቱ ስለዝተዋሃሃደ፣ፍጹም ኣምላኽ ኮነ፣፣።ረቂቕ መለኮት፣ንግዙፍ ኣካል ሰብ ብምልባሱ፣ከም ብርሃን ብደረቕ ቬትሮ ሰንጢቑ ዝሓልፍ፣ስጋ ሰብ ድማ ብደረቕ ነገራት ሕትመቶም ከይለቐቑ ብሕትሞም ንምውጻእን ንምእታውን ኣይተጸገመን።

ሰባኽያትን ሃዋርያትን ብዓይንና ሪኢናዮ ኢሎም ጨደሩ።ዝረኣይዎ፣ስጋ ጥራይ ኣይኮነን፣መለኮት ጥራይ ድማ ኣይኮነን።ክልቲኣቶም ብሓደ ውህደት ዝተዋሃሃድዎ ድኣምበር።ስጋ ሰብ ድማ ካብ ፍጡር ዝተረኽበ ክንሱ፣ሓደ ካብ ኣካለ ስላሴ ንምኻን በቕዐ።ስለዚ ክቡር ሓወይ፣ ስጋና ንመሎኮታዊ ባህሪኡ ኣይመንዘዖን፣መለኮታዊ እሳትነት ድማ ንስጋና ኣየቃጸሎን።ክልቲኦም ተዋሃሂዶ ሓደ ኮይኖም ኢልና ኢና ንመሃር ዘለና ተበልናካስ፣ ምስ ጽበትን ድኽመትን ናይ እምነትካ ድማ ክትከራኸር ነይርካ እምበር፣እንታይ ዝገበረት ቤተክርስትያን ኢያ በቲ ሰነፍ ፍልስፍናኻ ገይርካ ኢድካ ተወጣውጠላ ዘለኻ።በል እዘን ሕጂ ዘወጣውጣ ዘለዋ ሕልነአን ዝዓረበን ፍልስፍናውያን ቃላትካ፣ዝምብርከኻሉ ዕለት ርሑቕ ኣይኮነን።እዛ ሕጂ እትዳፈር ዘላ ሕልናኻ፣ብግዴታ ኣብ ቅድሚ ፈጣሪኣ እትነብዓሉ ግዜ ክንዮ ኣይምሰልካ።

ነዚ ሞሎኮታውን፣ሰብኣውን ተዋህዶ፣ክምርምሮ፣ክምትሮ ዝኽእል ሕልና ወይ ኣእምሮ የለን ብሕጂውን ኣይክህሉን ኢዩ።እቲ ምንም ዘይክእል ባህሪ ደቂ ሰብን፣እቲ ኩሉ ዝኽእል መለኮታዊ ባህርን ኢዩ ሓደ ኮይኑ ዝብሃል ዘሎ።እዚ ንትንታኔ ተዋህዶ ዝምልከት ዝልካዕ መንፈሳዊ ፍልጠት፣እቲ ናብ ደቂ ሰባት ተገሊጹ ዝተሰብከ ስለ ኣምላኽ ሰብ ምኻን፣ምስቲ ድሕሪ ተስፋ ክርስትያን ማለት ድሕሪ ትንሳኤ፣ንዝመጽእ ግልጸት ክነጻጸር እንከሎ፣እዚ ናይ ሕጂ ፍልጠትና ቁንጣሮ ኢዩ ክትብል ትደፍር።ክቡር ሓወይ ሙሉእ ግንዛቤ ብዛዕባኡ ንምርካብ፣ምሉእ ተወፋይነት ኣብኡ ክህሉወካ ይግባእ።እሞ እንታይ ንበል፣ብዘይ ጥርጥር ሕጂውን እንተኾነ ምስቲ ድሕሪ ትንሳኤ ዝመጽእ ኣስተርእዮ፣ንባህሪ ኣምላኽካ ንምፍላጥ ካብ ፈጣሪኻ ንዝወሃበካ መንፈሳዊ ህያብ፣ሕጅን ቅድሚ ሕጅን መወዳድርቲ ዝርከቦ እካ ኣይኹን እምበር፣ብመጠኑ ልካዔ፣ ጽበት ኣእምሮኻ ክስከሞ ብዝኽእል ምጣኔ ክገልጸልካ ፍቓደኛ ኢዩ።እረ ምስጢሩ ንምስጢራውያን መንፈሳውያን ክትዕድል ኢዱ ወትሩ ምስተዘርገሐት ኢያ።ጥበብ ኣምላኽ ኣብቶም ንዑኡ ክደልዩ ዝህርኩቱ፣ኣብ ኣእምሮኦም ክትክሰት ወትሩ ቅርብቲ ኢያ።

ክርስቶስከ ናብ መስቀል ዝተሰቕለ ሓይሊ ስለዝሰኣኒ ድዩ፣ነቲ ከሳሲ ተባሂሉ ዝሕመ ዘሎ፣ኣብ መስቀል ከይተሰቕለ እንከሎ ክስዕሮ ስለዝይከኣለ ድዩ፣ንምኻኑ ትምህርተ ክርስትና፣ብዛዕባ ሓያልነት ፈጣሪ እንታይ ኢሉ ይምህር፣እግዚኣብሔር ሰብ ከይኮነ ኣብ ዘለዎ ኮይኑ ንሰባት ካብ ባርነት ሓራ ከውጽኦም ኣይምኸኣለን ማለት ድዩ፣በንጻሩኸ፣ፈጣሪ፣ኩሉ ዝኽእል እንዳተበሃለስ፣ከመይ ኢሉ ንሞት ረዓሞ፣ክርስትና ብዛዕባዚ ኣድቂቑ ይምህር ኢዩ።ኣምላኽ ማለት ኩሉ በብቓንቁኡ ከምዝትርግሞ፣ኩሉ ዝመልኽ፣መላኺ ማለት ኢዩ።ልዕሊ እግዚኣብሔር ኣሎ ተባሂሉ ዝእመን ሕጂ ይኹን ድሕሪ ሕጂ የለን።እግዚኣብሔር ማለት ድማ ኣቦን ወልድን፣መንፈስ ቅዱስን ሓደ ኣምላኽ ሓደ መላኺ ማለት ኢዩ።እስከ ስለ ኣምላኽ ሰብ ምኻኑ ቅድሚ ምትንታንና ስለዛ ሰለስትነትን ሓድነትን እዚኣ ንተትኖ።እቲ ዘገርም፣ፍጡር ብዛዕባ ፈጣሪኡ ክመራመር እንተጀሚሩ እንዳደኸመ ኢዩ ዝመጽእ።ስለፈጣሪ ንምፍላጥ ጉልቦታዊ ኣእምሮና ክንጥቀም ኣብ ዝጀመርናለን ቅንያት፣ሕልናና ይሰዓርሞ ረሸሽ ይብለና እንዳተሰወረና ከኣ ይኸይድ።

ከመይ ኢሉ ሰለስተ፣ከመይ ኢሉ ኸ ሓደ፣ሓወይ ክሓተካ፣ንስኻ ክንደይ ኢኻ፣ኣብ ከባቢኻ ዘለዉ ነገራት ተመልከቶም፣በቲ ሓደ ወገኖም ሓደ እንዳተባህሉ ሰለስተ ዝኾንሉ ህሞት ይኽሰት።ጽሓይ ሓንቲ ኢያ፣እንተኾነ፣እቲ ሙቖታ፣ጽሓይ ይበሃል፣ሞቖት ዝበርትዖ ሰብ፣ሎሚ ጽሓይ በርቲዓ ኣላ ይብል።በንጻሩ፣ኣብ ድነ ዘጽለለ ሰብ፣ጩራ ጽሓይ በቲ ድነ ሶሊኹ ዓይንኻ ምስ ወግኣካ፣የዒንተይ ጽሓይ ወጊኣትኒ ትብል።ስለዚ ነቲ ብርሃን ጽሓይ እንዳበልካዮ ኢኽካ ማለት ኢዩ፣ነቲ ሙቖትውን ጽሓይ ኢልካዮ ኣሎኻ።ብምብራቕ ባና ክትቀድድ እንከላ ድማ፣በቲ ጎቦታት መውጽኢ ረኺባ ሶሊኻ ቦሎኽ እንክትብል ጽሓይ በሪቓ ትብል።ብተዘዋዋሪ ንጻሬ፣ነቲ ክበባውን ጽሓይ እንዳበልካ ኢኻ።ግን ንምኻኑ ክንደይ ጽሓይ ኣላ እንተኢልካ፣ሓንቲ ጽሓይ እምበር ሰስተ ኣይኮነትን። ክንደይ ግብርታትከ ይግለጹ እንተኢልና ግን ስለስተ ግብርታት ኣሎዉ።ብመንጽር እቲ ስለስተ ግብርታት ድማ ሰለስተ በበይኑ ነናይ ውልቆም ኣስማት ኣሎዉ።ብርሃን ፣ሙቖት፣ክበብ።እዞም ስለስተ ስማት፣ኣብ ናይ ውልቃዊ ጽዋዔ፣ንንውልቆም ጥራይ ኢዮም ዝውክሉ።ብርሃን፣ብርሃንምበር፣ሙቖት ክበሃል ኣይከኣልን ኢዩ።ሙቖት ድማ ምቖት እምበር፣ብርሃን ወይ ክበብ ኣይበሃልን።ክበብ ድማ በንጻሩ፣ክበብ እምበር ምቖት ወይ ብርሃን ኣይብሃልን ኢዩ።

ብኻልእ መንጽር፣ብርሃን የብርህ ይበሃል እምበር፣የምውቕ ኣይበሃልን ኢዩ፣ሙቖት ድማ የምውቕ ንብል እምብር፣የብርህ ኣይበሃልን።ክበብ ድማ ንብርሃንን ንምቖትን ከምዝርከቡ ገይሩ ይበሃል እምበር፣ክልእ ስያመ ምሃብ ኣየምልክዓሉን።ክርስትና ድማ ኣቦ ወላድን ኣስራጽን፣ወልድ ተወላዲምበር፣ሰራጺ ኣይበሃልን፣መንፈስ ቅዱስውን ሰራጺ እምበር፣ተወላዲ ኣይበሃልን ኢሉ ይምህር።እዚ ንሰልስትነታዊ ተግባኣራቶም ዝምልከት ኢዩ።በንጻሩ እዞም ስለስተ ኣብ ጽሓይ እንምልከቶም ስማት ብሕብረት ዝጽውዕሉ ወቕቲውን ኣሎዎም።ብርሃን ጽሓይ ክበሃል ከምዝኽእል፣ምቖትን ክበብን እውን ጽሓይ ክበሃል ይከኣል ምኻኑ ንግንዘብ።እስከ ስለ ስፍሓታዊ ህልውነኦም ዝምልከትከ ነተኩር፣ብርሃን ኣብ ዘለዎ፣ምቖት ክቕመጥ ኣይጽግሞን ኢዩ።ንፍጥረነቶም ዝጋርድ ነገር ተዘይተረኺቡ።ብሓንቲ ግዜ ኣብ ሓደ ቦታ፣ብርሃንን ሙቖትን ክመልኡ ይኽእሉ ኢዮም።ምኽንያቱ ንርቀቶምን ተፈጥሮኣዊ ባህሪኦምን ዝዕብልል ክሳብ ዘይተረኽበ ማለተይ ኢየ።

በሉ እዛ ንርእያ ጉድለት ዘለዋ ፍጥረት ጽሓይ፣ፍጽምቲ ዘይኮነት ክንሳ፣ ስለፈጣሪኣ ክትምስልን ክተረድእን ዘይትበቅዕ እካ እንተኾነት፣ብውሕዱ ግን ነዚ ዝኣክል ኣእምሮና ዝጠቕሞ ትምህርቲ ክወስድ ይኽእል ኢዩ።ፈጣሪ ረቒቅ ኢዩ።ኣብ ረቂቕ፣ወልድ ረቂቕ፣መንፈስ ቅዱስ ድማ ረቂቕ።ስለስተ እንከለዉ ሓደ፣ሓደ እንከለዉ ድማ ሰለሰተ።ኣይከፋፈሉን ኣይብተኑን።ብርሃን ጽሓይ ክበሃል ከምዝከኣል፣ወልድውን ኣምላኽ ኢዩ፣ሙቖት ጽሓን ክበሃል ከምዝከኣል፣መንፈስ ቅዱስውን ኣምላኽ ኢዩ፣ክበባ ጽሓይ ንምባል ከምዘይጽግም ድማ ኣቦውን ኣምላኽ ኢዩ።ስለሰተ ኣማልኽቲ ግን ኣይበሃልን።ሓደ ኣምላኽ ደኣ።ሓዲኦም ፈራዲ፣ሓዲኦም ድማ ተፈራዲ ኮይኖም ኣይፈልጡን ኢዮም።ኩሉ ፍጡር ኣብ ትሕቲኦም ኢዩ።ኩሉ ጸልማት ኣብ ትሕቲ ጸሓይ ከምዝምብርከኽ፣ኩሉ ዛሕሊ ከኣ ኣብ ትሕቲ ሙቖት ናይ ጽሓይ ከምዘንቀጥቅጥ፣ኩሉ ፍጡር ድማ ኣብ ትሕቲ ስላሴ የንቀጥቅጡ።ክርስቶስ ዝተፈርደ ብፍቓዱን፣ብፍቓድ ኣቡኡን፣ብፍቓድ መንፈስ ቅዱስን እምበር፣ሓዲኦም ጨካን ፈራዲ፣ሓዲኦም ጎዶሎ ኣእምሮ ኮይኑ ተፈራዲ ስለዝኾኑ ኣይኮነን።

ብዝኾነ ብዛዕባዚ ትምህርቲዚ ክመሃር ዝደሊ ሰብ ናይ ቅድስት ቤተክርስትያን ኦርቶዶክስ ተዋህዶ መጽሓፍቲ ምንባብን ብዛዕባዚ ነገርዚ ክብ ዝበለ ግንዛቤ ዘለዎም ኣቦታት ምሕታትን የድልዮ።ወድሓንኩም።
ወስብሀት ለእግዚኣብሔር።

…በዓል ኣብዚ ኣሎኹ…!

" ኣበይ ኣለኻ ንዘይበሉኻ፡ 'ኣብዚ ኣለኹ' ኣይትበሎም!" በስመ ሥላሴ √ ኣንታ ብሩኽ ሰብ፡ ብዙሓት ብዛዕባ ህላውነትካን ኲነታትካን ዝግደሱ ይመስለካ ይኸውን'ዩ። ካብ'ዚ ግምት...