torsdag 9. mars 2017

እንጀራ ወይውን ቕጫ፡ክትበልዕ እንከለኻ፡ኣዚ እንጄራ ካብ ሓመድ ይርከብ ምኻኑ ዘኪርካ ትፈልጥዶ፧እንታይ ደኣሞ ናይ ፈጣሪ ስራሕ ምድናቕ ኣይከኣለካን ድዩ፧

በስም ኣብ ወወልድ ወመንፈስ ቅዱስ ኣሀዱ ኣምላክ ኣሜን።
"መኣዲ መስ ሶርያዊ!"
፨፨፨ ፨፨፨ ፨፨፨
ኣዚኻ ብዝጠመኻሉ ዕለት ኢዩ ንበል፡ኣብ ቅድሜኻ መግቢ ተቐሪቡልካ ንስኻውን ንምብላዕ እንክትቀራረብ፡ሓደ ኣቦ ነቲ መኣዲ ንኽባርኹ ተንሲኦም።ኣቦ ናይ መኣዲ ጸሎት ቁሩብ ኣንውሕ እንተዘብልዎስ እንታይ ምተሰመዓካ፧
መቸም መዓናጡኻ ብጥሙዩ፡ብኣፍካ ኣሜን እንዳበልካ ብልብኻ ግን ምርጋምካ ኣይተርፍን።" ኣነ ነቲ ጸሎት መዓስ ኢየ ዝጸላእክዎ፧ ነገር ግን ሰሎሞን 'ንኹሉ ገግዚኡ ኣሎዎ' ኣይበለን ድዩ፧" እንዳበልካ ምስ ገዛእ ርእስኻ ትማጎትዶ ትህሉ፧መቸም ጸሎቱ ኣብቂዑ ናይ ኦርቶዶክስ ቤተ ክርስትያን ካብ ጎይታ ብዝተማሃርክዎ ስርዓት፡(ሉቃ 24፣30) እቲ ካህን ካብቲ እንጌራ ቆሪሱ ምስሃበ ባዶነትካ ዘይክበርሃልካ ይክክእል ኢዩ።ማእዲ ምስተጀመረ ግን ቂምታኻ ረሲዕካ ደስ ኢሉካ ኢኻ ትምገቦ።እቲ ሶርያዊ ዝበሎ እንተትሰምዕ ግን ገዛእ ርእስኻ ምተዓዘብካያ!
እቲ ሶርያዊ ቅዱስ ኤፍሬም ቅድሚ ምብልዑ ንዝግበር ጸሎት፡ሓደ ካብቶም ኣዝዩ ዓቢ ቦታ ዝህብዎ ኣቦታት ነበረ።ርግጽ ኢዩ ኣብ መጽሓፈ መነኮሳት መግቢ ቀሪቡ ክባርኽ ኢሉ ጸሎት ምስ ጀመረ፡ድሕሪኡ ነቲ መግቢ ረሲዑ፡ብተመስጦ ጸሎት እንክገብር ዝሓደረ፡ንጽባሒቱ ዝቐጸለ መዓልቲ ጾም ዝኣትዎ ኣቦ ኣሎዉ።ብርግጽ ናይ እግዚኣብሄር ስም መግቢ ዝኾኖም ኣቦታት ካብ ሰማያዊ መኣዲ ብድድ ኢሎም ተንሲኦም፡ናብ ምድራዊ መግቢ ምምጻእ፡ቁልቁለት ይኾኖም።ንሕና ስጋውያን ድማ፡ንሰማያዊ ናይ ጸሎት ጉዕዞ ቀሪብና እንካን ስለምድራዊ መግቢ ምሕሳብ ኣይነቃርጽን።
ብርግጽ ንምብላዕ ፈጣሪ ምምስጋን ስለምንታይ ኣድለየ፧
ቅዱስ ኤፍሬም ስለ መግቢ ብዝደረሶ ኣብ
(Table Blessing of Mar Ephrem) ዝብል መጽሓፉ፡" ኣዳም ኣብ ገነት እንዳሃለወ ነታ ዕጸ በለስ ቅድሚ ምብልዑ ኣየመስገነን።ምብልዑውን ዓመጽ ኮይኑ ተቖጽረሉ፡( ንኣዳም ንምድሓን ንካሕሳ ዝመጸ) ጎይታ ግን ማእዲ ኣመስጊኑ ፡ባሪኹ ይቖርስ ነበረ።"ብማለት ይዛረብ።እስከ ኣዳምን ሄዋንን ነታ ዕጸ በለስ ዝበልዑላ ዕለት ንዘክራ!

"ብለይቱ ነታ ዕጸ ንምብላዕ ዝጠዓመት ከምዝኾነ፡ንዓይኒውን ኣዝዩ ከምዝስሕብ፡ጥበብ ንምሃብ ጽቡቕ ከምዝኾነት ረኣየት።ካብቲ ፍሬኡ ወሰደትሞ በለዐት።ድማ ፦ንሰብኣያ ሂባ፡ንሱውን ምስኣ በለዐ።" (ዘፍ3፣6)
"ወሰደትሞ በለዐት፡ሃበቶሞ በልዐ።" ንዝብላ ቃላት ኣዳምን ሄዋንን ከየመስገኑ ምብልዖም ቁልጭ ኣቢሉ የርእየና።ምላልባሽውን ቅድሚ ምብልዖም ብጸሎት ኣመስጊኖም እንተዝነብሩ፡ናይ ፈጣሪኦም ትእዛዝን ዝገበረሎም ኩሉን ሓሲቦም ካብ ሓጥያት ክኽልከሉ ምኸኣሉ ነይሮም።
ቅዱስ ኤፍሬም ሰብ ብብልዑ ካብዘየመስገነ፡ካብ እንሥሳ ኣይፍለይን ኢዩ ይብል።እንሥሳታት ስለቲ ዝበልዕዎ ነገር ኣመስጊኖም ኣይፈልጡን ኢዮም።( ሓደ ኣቦ፡ ደርሆ ማይ ክትሰቲ እንከላ ቅንዕ እትብሎ፡ንምስጋናዶ ይኾውን፧) ክብሉ ሰሚዐ ነይረ።ማይ ምውራዱ ከምዘለዎ ኮይኑ'ዩ።) ስለዚ ቅዱስ ኤፍሬም " በሊዖም ከምዘየመስግኑ ከም እንሥሳታት ኣይንኹን።" ይብል። መሊሱ ድማ" ኣብ ቅድኒ መኣዲ ኮፍ ኢልና እንዳበላዕና ነመስግን፡እንዳመስገንና ንብላዕ።ነቲ ዝወረረና ዓጸቦ ካብ ተወገደልና፡ጽምእና ካብ ተቓረጸልና፡ሕጂ ብዘይምህዋኽ ነመስገን።" ይብለና።ምኽንያት ምምስጋንና ነፍሲ ወከፍ ኣብውሽጢ መግቢ ናይ ፈጣሪ ስራሕ ስለዘሎ'ዩ።እዚ ድንቂ ኣቦ፡ብውሁብ ናይ ዝማሬ ግጥሚታቱ ዘርዚሩ ይነግረና።
እንጀራ ወይውን ቕጫ፡ክትበልዕ እንከለኻ፡ኣዚ እንጄራ ካብ ሓመድ ይርከብ ምኻኑ ዘኪርካ ትፈልጥዶ፧እንታይ ደኣሞ ናይ ፈጣሪ ስራሕ ምድናቕ ኣይከኣለካን ድዩ፧ጡዑም ጽማቕ ክትሰቲ እንከለኻ፡እዚ ጽማቕ ካብ ዕንጨይቲ ዝተረኽበ ምኻኑ ኣስተውዒልካ ትፈልጥዶ፧ነቲ መግቢ ጣዕሚ ዝሃቦ፡ካብ ኣሻኽ ዕንጨት ዝተጸምቀ ዘይቲ ከምዝኾነ ስለምንታይ ትርስዕ ኣሎኻ፧ካብዚ ንላዕሊ እንታይ ዓይነይ ኣደናቒ ቸርነት ኣሎ፧ጨው እንተዘይነብር እዚ መግቢ ማይ ማይ ዘብል ኣይምነበረን።ጨውሲ ከም እምኒ ኣብዝረግጽዎ ስፍራ ዘቐመጠልካ ፈጣሪ ከየመስገንካ ስለምንታይ ትበልዕ ኣሎኻ፧" ይብል እቲ ቅዱስ።
ቅዱስ ኤፍሬም ሓቁ'ዩ።መግቢ ዘብሰሉልና ክኢላታት ሰብ ሞያውያን ነመስግኖም ኢና፡ነመጉሶም ኢና።መግቢ ዝፈጠረ ደኣ ከመይ ዘንጊዕናዮ፧ናይቲ መግቢ ጣዕሚ ተገሪምናሉስ፡ናይቲ መግቢ ፈጣሪ ንምምስጋን ንእሽቶ ደቓይቕ እንካን ምዕጋስ ተሳኢኑና፧ጡዑም መግቢ ዘብሰሉልና ሰባት" ኢድ ይባርኽ!" ኢልና ነመስግን ኢና።ናይቶም ኣብሰልቲ ኢድን ነቲ ዝበስለ መግብን ዝፈጠረ ጎይታ ግን ኣይንዝክሮን እካ፧ቤት መግቢ ኣቲና፡ንውሑድ ሰዓታት ተመላሊሶም፡ቦታ ሂቦም፡ጽቡቕ መግብን መስተን ብኣኽብሮት ንዘቕረቡልና ኣአንገድቲ ምስጋና ነቕርበሎም ኢና።ዝነኦም ድማ ንኻልእ ሰብ ንነግረሎም ።ከም ሓደ ክቡር ኣአንጋዲ ኣብዚ ምድሪ ዝርከብ ኩሉ ኣሰናዲኡ ብምፍጻም፡ዝፈጠረን ካብ ዝተፈጠርናሉ ዘመን ጀሚሩ ክሳብ ሕጂ ኣብቂሉ ብጸሓይ ኣብሲሉ ዝምግበና ፈጣሪ ግን ንምምስጋን ግዜ ክሓጽረና ክንደይ የሐዝን!!!
ቅዱስ ኤፍሬም ኣብ ቅድሚ መኣዲ ስለ ሓዊውን ኣመስግኑ ይብል።
" እሳት ኣይብላዕን'ዩ፡ብኡኡ ንዝበስሉ መግብታት ኩሉ ግን ጣዕሚ ይህቦም።ብናይ መግቢ ጣዕሚ፡ናይ እሳትነት ዋዒ እንዳሃለወ ነበልባሉ ግን የለን።ሙቐቱ ኣብ የእዳውና 'ዩ፡ምቅጻሉ ድማ ካባና ርሓቐ።" ስለዚ ነቲ ሓዊ ድንቂ ገይሩ ዝፈጠረ ኣምላኽ እንዳመስገንኩም ብልዑ ይብል።
"ጎይታና እንጀራን ዓሳን ኣበርኪቱ ብዘብለዓሉ ግዜ ከምዝተመገቡ ሰባት ንኹን።ንሳቶም ክበልዑ እንከለዉ፡ብስጋውነቶም ጥራይ ዘይኮነስ፡ብነፍሳውነቶም ውን እምበር።ኣፎም ነቲ ዓሳን እንጌራን ኣየዕረፈን፡ሕልነኦም ድማ ፈጣሪ ካብ ምድናቕ ኣየዕረፈን።ይኹን እምበር ካብ መግቦም ንላዕሊ መግቢ ንዝሃቦም ጎይታ፡ምፍላጦም በሊጽሎም ምስጋንኦም ተተኪኡ ነበረ።(ዮው6፣13)
ቅዱስ ኤፍሬም ኣይወደአን፡" እንዳበላዕኩም ስለእግዝኣብሄር ተዘራረቡ፡መኣድኹም ናይ መንግስተ ሰማያት መኣዲ ይኹን፡" ይብል።ኣብ መኣዲ ስለምንታይ ንዛረብ፧ ካብ በልና ድማ ስለማኣዲ ተዛረቡ ይብለና።"
ኣብርሃም ናብ ቤት እግዚኣብሄር ተረኺቦም፡ስለቲ ዝቕረብሉ መኣዲ ተዛራረቡ፡(ዘፍ19፣1)።ነቲ ድኻ ኣልኣዛር ኣብ ኣፍደገ ገዝኡ ኣደቂሱ ይብልዕ ንዝነበረ ስለ ናይቲ ብዓለጸጋ መኣዲ ተዘራረቡ።(ሉቃ16፣21) ክትበልዑ እንከለኹም፡" ጠምየዶ ኣብላዕኩምኒ፡እንክትሰትዩ ጸሜአዶ ኣስቲኹምኒ፡ንዝብል ቃል ዘክር።
ብመኣድኹም ወይኒ ቀሪቡ እንተሎውን ብዙሕ ነገራት የዋጃበሩኻ።ወይኒ ከይሰተዩ ዝነበሩ ዝነበሩ ደቂ ኢናዳብ ተዘራረቡ።(ኤር35) ወይኒ ክትቀድሑ እንከለኹም ጳውሎስ ንጢመጢዎስ" ንኸብድኻ ቁሩብ ወይኒ ስተ" ከምዝበሎ ዘክሩ።(1ጢመ5፥23)በዚ ወይኒ መስተ ምብዛሕ ሎጥን ኖህን ናብ ምንታይ ጥፍኣት ከምዝወሰዶም እንዳዘከርኩም ካብ ምስካር ተቖጠቡ።(ዘፍ9፣21። 19፣33)
ብግዜ መኣዲ ሰብ ካብ ምትሕምማይ ቃሉ ምዝርራብ ይሓይሽ በሃሊ ኢዩ።መሃሪ ኤፍሬም ከምዚ ይብል።
"ከም ሓደሓደ ሰብ ክበልዕን ክሰትን ተቐሚጡ ዝረኣኻዮ ስጋኡ ኣየርውዮን ኢዩ።ሳኦል ስጋ ንምምጋብ ተቐሚጡ፡ናይ ዳዊት ስጋ ይምገብ ነበረ።ብገሃዲ ወይኒ እንዳሰተየ ብስውር ግን ናይ ዳዊት ደም ይሰቲ ነበረ።(1ሳሚ 20፣24)
ናይ ዮሴፍ የሕዋት ክበልዑ እንከለዉ፡ተቐሚጦም ሓዎም ንምቕታል ናብ ጉድጋድ ደርብዮም ይማኸሩ ነበሩ።መግቦም እንዳዋገዑ እንክበልዑ ደስ በሎም።ዮሴፍ" ክትሰግዱለይ ርእየኩም" ኢሉ ሕልሙ ካብ ዝነገሮም ግዜ ጀሚሮም፡ከምዛ መዓልቲ እዚኣ ገይሮም ዝበልዑላ መዓልቲ ግን የላን።
የዋህ ዮሴፍ ብግጺ ገዛኢ ኮይኑ ምስ ተሾመ ግን እንዳበልዑ ንዝሸጥዎ የሕዋቱ፡ኣብ ቤተ መንግስቱ ንኽበልዑ ናብ መኣዱ ጸውዖም።" ምስ የሕዋቱ ኮይኑ ካብ ዝበልዓላ መዓልቲ፡ዮሴፍ ናይ ግብጺ እንጄራ ኣይምቅሮን ነበረ።ምስ የሕዋቱ ኮይኑ ንዝሰተዮ መዓልቲ ንላዕሊ፡ናይ ፈርዖን ወይኒ ኣየደሰቶን ነበረ።"
"ንዝፈትዎ ሰብ እንዳረኣዮ ዝሰትዮ ሰብ ምስቲ ወይኒ ገይሩ ይሰትዮ፡ጸላኢኡ እንዳረኣየ ዝሰትዮ ግን ምስቲ መስተኡ ቁጡዓ የመንጩ።ንሕና ግን ወይንናን እንጀራናን ከምንፈቱ፡ንሓድሕድና ንተሓቓቖፍ። እቲ ወይኒ ብናይ ጎሪረና ደም ምስዝወርድ፡ፍቕሪ ብሕልናና ይፈሰሰ።መግቢ ናብ ከብድና ክወርድ እንከሎ ጸሎት ብሕልናና ይምበር።"
በሊዕና ክንውድእ እንከለና" ስብሀት " ኢልና ነመስግን።እስራኤል በሊዖም ብዘይምምስጋኖም ከምዝተቐሰፉ ዘክሩ።(ዘህ21፣6)
ፈጣሪ ስጋ ሂብዎም ከየመስገኑ ክበልዑ ከለዉ፡ከይተንስኡ ናይ እግዚኣብሄር ቁጥዓ ነደደ።እቲ መግቢ ብኣፍንጭኦም ወጸ።(ዘህ11፥20)
ቅዱስ ኤፍሬም ብኣፍንጭኦም ወጸ ንዝብል፡ከብርሃልና እንከሎ"ካብ ኣፍ ንላዕሊ ንዘሎ ኣፍንጫ፡ኣፍ ብዘይምምስጋኑ ኮይኑ፡ካብ ሕገ ተፈጥሮ ንላዕሊ እቲ መግብክ ብኣፍንጫ ወጸ።" ይብል።
መቸም በሊዑ ስለምምስጋን ንዘብርሃልና፡ነዚ ጽሑፍ እንከንበብ"ሕጂ ክንደይ ምልዮን ህዝቢ እንዳጠመየ፡በሊዑ ናይ ምምስጋን ናይ ዝጽሓፍ ግዜ ኢዩ፧እዚ ህዝቢ እንታይ በሊዑ'ዩ ከመስግን፧ ዝብል ሰብ ኣይሰኣንን!!!( እቲ ጹሑፍውን ዘይክጭርሶ ይኽእል ኢዩ!!)
ቅዱስ ኤፍሬም ግን ንምምስጋን ምጽጋብ ጥራይ ምኽንያት ኣይኮነን በሃሊ ኢዩ።ናይ ሉቃስ ወንጌል ታሪኽ ብምትቃስ " እቲ በዓል ጸጋ ኔዌ ጸጊቡ ኣየመስገነን፡እቲ ድካ ኣልኣዛር ግን ጠምዩ የመስግን ነበረ፡ይብል።
ሓቂ'ዩ! ከይበልዐ ዘመስገነ ሰብ ብሰማይ መኣዲ ኣብ ናይ ኣብርሃም ሕቕፊ ይእንገድ።ካብ መንግስተ ሰማያት መኣዲ ይጋበዝ።ምስ ኣብርሃም፡ምስ ይሰሃቅ፡ምስ ያዕቆብ ይቕመጥ።ናይ ሂዎት እንጀራኡ ከቶ ካብ ዘየጽምኦ ምስ ናይ ሂዎት ማዩ ይረዊ።ንዘልኣለም ኣይጠምን፡ኣይጸምእን።
ስብሀት ለእግዚኣብሄር ወለወላዲቱ ድንግል ወለመስቀሉ ክቡር ኣሜን።
ብድያቆን ሄኖክ፡
ትርጉም ተኽለማርያም

•ናይ ዕሸላት ኣምልኾ፡•(ህጻናት ኣብ ኣምላኽ ንዝህልዎም ኣምልኾ ብዛዕባ ዝለዓል ሕቶ፣ ዝተዋህበ መልሲ፣)

በስም ኣብ ወወልድ ወመንፈስ ቅዱስ ኣሀዱ ኣምላክ ኣሜን።
•ናይ ዕሸላት ኣምልኾ፡•
ዕሸል ህጻን ኢዩ።ናይዚ ኣርእስቲ ቀንዲ ዕላማ፡" ህጻንዶ የምልኽ ኢዩ፧" ኣብዝብል መዋጥር ንዝኣተወ ሕልና ንምምላስ ኢዩ።
እግዚኣብሄር ድቂ ከይኮንና እንከለና እረ ፈሳሲ ኮይንና ኣብ ሕቆ ኣቦናን ኣዴናን ከለና ይፈልጠና ኢዪ።ሎም መዓልቲ፡ጥዑም ቃል እግዚኣብሄር" ሐረኩከ እምከርሰ እሙከ'፥" ብዝብል ኣርእቲ እግዚኣብሄር ብዝሃቦም ጸጋ ሓደ ድያቆን ሓውና መሃሩና።መበገሲ ዝወሰድዎ( ኤር1፥4-5) ኮይኑ ኣብ ከርሲ ኣዴኻ ከይሃነጽኩኻ ሓረኹኻ እንዳበሉ፡እግዚኣብሄር ኣብልዕሌና ንዘሎዎ ፍቕሪ ቁሊጭ ኣቢሎም፡ነገሩና።ንስኺ፡ንስኻ፡ንስኻትኩም ኩሉና ገና ከይተሓሰብና ከለና ንሱ ሓሰበና፡ከይመረጽናዮ እንከለና ንሱ መረጸና፡ከይፈለጥናዮ እንከለና መረጸና፡ክብርነቱ ልዕልንኡን ገና ከይፈለጥና እንከለና ንሱ ኣቕዲሙ ቅድሚ ምፍጣር ዓለም ሓረየና።(ኤፌ1፥4 በከመ ሐረየነ ለቱ እምቅድመ ይትፈጠር ዓለመ ከመ ይረስየነ ቅዱሳነ፡ወንጹሐነ ቅድሜሁ በተፋቅሮ።
ትርጉም፥- ኣብ ቅድሚኡ ቅዱሳንን መንቅብ ዘይብሎምን ምእንቲ ክንከውን ቅድሚ ምፍጣር ዓለም ሓረየና።)
ኣዳም፡ቅድሚ ምፍጣር ዓለም ተሓርየ፡ንስኻትኩም ኦ ዉሉደ ኣዳም ቅድሚ ምፍጣር ዓለም ተሓረኹም፣፡{ድንግል ማርያም ድማ ካብ ኩሎም ሰባት እረ ካብ ቅዱሳን ኣዝያ ዝተቐደሰት ኮይና ኣብ ሕልና ኣምላኽ ነበረት፣) ዝብል ትምህርቲ ካብ ባዶ ዝተበገሰ ኣይኮነን።ኩሉ ሰብ ኣብ ሕልና ኣምላኽ ካብ ነበረ ምኽንያት ምድሓን ንምኻን ቅድስት ድንግል ግን ብዝበለጸ ኣብ ሕልናኡ ኣቐሚጥዉ ይሕልዋ ነበረ።ተመስገን ናብ ኣርእስትና ንኽድ!።
ኣስተውዕሉ፡-

ኣብዛ ናይ ኤፌሶን መልእኽቲ 2 ነጥብታት ኣሎዋ ክስትውዓላ ዝግበአን፡ኣዳም ስለምንታይ ኢዩ ተሓርዩ!= ቅዱስን መንቅብ ዘይብሉን ኮይኑ ንኸመስግን፡መዓስከ ተሓረየ፣! ቅድሚ ምፍጥር ዓለም ተሓርየ።እንዳበለ ቅዱስ ጳውሎስ ይሰብኽ።
ነዚ ሕርየትዚ ብዝግባእ ኣርኣያ ንምኻን ኢሉ ዝጸውዖም ህጻናት፡ ብዙሓት ኣሎዉ፡ካብኦም፡ገለ ገለ ኣብነተ ጠቒሰ ክነግረኩም ኢየ።ኤርምያስ ብህጻኑ እንከሎ ንቅድስና፡ንስብከተ ትምቢትን ተጸወዐ።(ኤር1፥1--)
ኣብዚ ዕለትዚ ዝዝከር ዘሎ ቅዱስ ኣቦ ኣቡነ ገብረ መንፈስ ቅዱስ ሓድሽ ህጻን ኮይኑ ካብ ማህጸን ኣዲኡ ምስ ወጸ፡ንስሉስ ቅዱስ ብድድ ኢሉ ኣመስገነ።ኣምልኽኡ ገለጸ፡(ስንክሳር 5 መጋቢት ተመልከት።) ቅዱስ ኣቡነ ተክለሃይማኖት ካብ ማህጸን ኣዲኦም እንከለዉ ሓድሽ ህጻን እንከሎ ብድድ ኢሉ ንስሉስ ቅዱስ ከም መልኣኽቲ ኮይኑ ኣመስገ።(ገድሉ ተመልከት) ካብ መጽሓፍ ቅዱስ ውን ድንቂ ኣቦታት ተመልከት፡ቅዱስ ኣቦና ኖህ ትውልድ ምስ ኣበለ ሓድሽ ህጻን እንከሎ ሓፍ ኢሉ ብምትንሳእ ንእግዚኣብሄር ኣምላኹ ምስጋን ኣምልኾን ኣቕረበ።( መጽሓፈ ሄኖክ41፥1-3) " ህጻን ኖህ ምስተወልደ የዒንቱ ቃሕ ኣበለሞ፡እታ ቤት ብምልእታ ከምጽሓይ ብብርሃን መልኣ።ካብ ኢድ እታ መሕረሲት ብድድ ኢሉ ከኣ ኣፉ ክፈተ፡ንጎይታ ጽድቂ ድማ ኣመስገነ።(ሄኖ41፥3) " ኢሉ ብዘደንቕ ቃል ይምህረና።ካብዚ ብዝበለጸ ኣገራሚ ነገር ድማ ህጻናት ኣብ ኣምላኾም ዘለዎም ኣኽብሮትን ኣምልኾን ኣርኣያ ዝኾውን ድንቂውን ክነገረኩም።

ዮውሃንስ መጥመቕ፡-እዞም ዝበልናዮም ህጻናት፡ምስተወልዱ ኢዮም ምስጋና ኣቕሪቦም፡የውሃንስ ግን ገና ከይተወልደ ናይ ሽዱሽተ ወርሒ ኣብ ማህጸን ኣዲኡ እንከሎ ኣምልኽኡ ገለጸ።ጎይትኡ ኣብ ማህጸን ተወሲኑ፡እታ ንዑኡ ዝጸረት ኣደ ክትመጽእ ብማዕዶ መንፈሳዊ ዓይኒ ገይሩ ረኣያ፡'ሰላምምምም!" ዝብል ድምጺ ምስ ተሰምዐ፡እቲ ሰላምታ ካብ እዝኒ ኣዴኡ ኤልሳቤጥ ሓሊፉ፡ናብ ማህጸና ብምሕላፍ፡ንዮውሃንስ መጥመቕ ውን ብናይ ኣብ ማህጸን ዘለዉ ህጻናት ዝዛረብዎ ቃንቃ ገይሩ ሰላም በሎ።ብርግጽ ኣብ ከብዲ ኣዴኦም ዘለዉ ህጻናት ቃንቃ ከምዘለዎም፡ንኣምላኾም ንምምላኽ ኣምልኾኦም ዝገልጽሉ ኣጋባብ ከምዘሎ ተረዳእኩ።ካብዚ ናትና ዓይነት ቃንቃ ይፍለ ኢዩ፡ግን የውሃንስ በቲ ኣምላኹ ዝሃቦ ቃንቃ ገይሩ፡እንዳተሰራሰረ ሓጎስ ኣምልኽኡ ገለጸ።(ሉቃ1፥41-) ተመልከት።
ነዚ ፈሊጡ ኢዩ ቅዱስ የውሃንስ፡-" እጽሕፍ ለኩሙ ደቂቅየ፡ እስመ ተሀድገ ለኩሙ ሓጥያትኩሙ፡በእንተ ስሙ።
ትርግሙ፥- ኣንቱም ቆልዑ ነቦ ስለዝፈለጥኩሞ እጽሕፈልኩም ኣሎኹ።"(1ይውሃ 2,፣13) ይብል። ለካ ህጻናት ኣምልኾ ኣሎዎም፡ኣምላኾም ሓርይዎም ኢዩ፡ቅድሚ ምፍጣሮም፡ቅድሚ ኣዳም ምፍጣሩ፡ቅድሚ ዓለም ምፍጣራ ሓርይዎም ኢዩ፡ከመይ ደኣ ዘየመስግንዎ።
( መዝ139፥16 ወዘሂ ኢገበርኩ፡ርእያ ኣዒንትከ፡
ኣዒንትኻ ድቂ ከለኹ ረኣያኒ፣" ይብል።
በረኸት ናይ ቅዱሳን ህጻናት ኣይፈለየና፡ብህጻንነቶም ጀሚሮም ክሳብ ዘመነ፡እርጋኖም ዝሰዓቡ ቅዱሳን በረኸቶም ይክፈለና።
ይትባረክ እግዚኣብሄር ኣምላከ ቅዱሳን ህጻናት፡
ኪያነ ዘፈጠረ ከመ ንሄሉ በውስተ ቅዱሳት መካናት ወናምልኮ ለዘለኣለም ዓለም ኣሜን።

ንብረት ጠፊኡ ክሳብ ክንድዚ ዝተሻቐለ ወድሰብ፡ነብሱ ብሓጥያት ጠፊኣ፡ካብ ማሕበረ ቅዱሳት ተነጺላ እናሃለወት ግን ንዓኣ ናብ ንቡር ንምምላስ ዝግበር ምፍታሽ ተራ ነገር ገይሩ ሓሲብዎ!!! ኣየ ሰብ!!

ብስም ኣብ ወወልድ ወመንፈስ ቅዱስ ኣሀዱ ኣምላክ ኣሜን፡-ንኣግርሞተይ ብምንታይ ክገልጾ ኢየ፧
ኣየ ሰብ፡ወርቂ ጥፊእኒ ኢሉ መሬት ይፍሕትር፡ገንዘብ ጠፊኡኒ ኢሉ ክደሊ ይውዕል፡ብሩር ስለዝጠፍኦ ምድሪቤቱ ንብምልኡ ክኽስትር ይርከብ፡ገዛእ ርእሱ ጠፊኡ ግን ምንም ዝገበሮ ኣስተዋጽኦ የለን።ነብሲዶ ይኸብር ንብረት፧ብካልእ መዳይውን ክቡር ንብረት ወርቂ ብሩር ስለዘንጠልጠልና ንሕና ዲና ክንኮርዕ ዝግባኣና ወይሲ እቲ ሂዎት ዘይብሉ ንብረት ኣባና ኣብቶም መልክዕ ኣምላኽ ዘለና ሰባት ስለዝተንጠልጠለ ክኾርዕ ነይርዎ፧ ንሕናግን በንጻሩ ገይርናዮ።እቲ ንብረት ምስ ጠፈአ ድማ ክንድዚ ሻቒሎት!!ንብረት ጠፊኡ ክሳብ ክንድዚ ዝተሻቐለ ወድሰብ፡ነብሱ ብሓጥያት ጠፊኣ፡ካብ ማሕበረ ቅዱሳት ተነጺላ እናሃለወት ግን ንዓኣ ናብ ንቡር ንምምላስ ዝግበር ምፍታሽ ተራ ነገር ገይሩ ሓሲብዎ!!!
ኣየ ሰብ!!
እዞም ሕጂ ትርእይዎም ዘለኾም ጨካናት ነገስታት ጭላፍ ናይቲ ኣብ ሲኦል ዘሎ ንጉስ ኢዮም።እዞም ሕጂ ዝረኣይኹም ዘለዉ ርህሩሃት ነገስታት ድማ ጭላፍ ናይቲ ኣብ መንግስተ ሰማያት ዘሎ ንጉስ ኢዮም።ኣብ ሲኦል ሓደ ጨካን ንጉስ ጥራይ ኢዩ ዘሎ ንሱ ድያብሎስ ኢዩ፡መንግስቱ ንኸስፍሕ ሰራዊት ኣኽቲቱ እነሀለ።ሰለያ ኣሎዉዎ፡ናብ ሓጥያት ዝመርሑ ተቓናቐንቲውን ኣዕጢቑ ኣሎ።ብሕጂ ናቱ ሰራዊት ክኾውን ዝደሊ እንተሎ ድማ፡ናይዛ ዓለም ዋጋ እንዳኸፈለ ኣባለይ ክገብሮም ብምባል ኣዋጅ ኣውጁ ኣሎ።
ኣብ መንግስተ ሰማያት ድማ ሓደ ላዋህ ንግሱ ጥራይ ኢዩ ዘሎ፡ብዙሓት ሰራዊት ድማ ኣሎዉዎ፡እቲ ካብ ውሽጦም ዝስማዕ ድምጺ ናይቲ ለዋህ ንጉስ ድምጺ ንኽእውጁ ብዙሓት ሰራዊ ኣዕጢቑ ኣሎ፡
ብማዕዶ ብፍሪኦም ኢኻ ትፈልጦም፡ክኸዱ፡ክቕመጡ፡ክኽደኑ፡ክለብሱ፡ክዛረቡ፡ትም ክብሉ፡ፍቕሮም ክገላለጹ ኮታ ቅምጥ ኢሎም ናይቲ ለዋህ ንጉስ መሲሎም ኢዮም ዝረኣዩ።
ክትሪኦም ዝተማረኹ ይመስሉ፡ግን ዝማርኹ ኢዮም፡ዝተምበርከኹ ክመስሉ ይግረፉ፡ግን ሰማያዊ ስልጣን ዝተዋህቦም ዝኣስሩን ዝፈትሑን ሰብ ስልጣን ሰብ ኣኽሊል ኢዮም።ድኻታት ክመስሉ ዝስደዱ ኢዮም፡ኣብ ሰማያት ግን ንምርኣያ ዘይትጽገብ ሃገር ኣላቶም።እዞም ሰራዊት እዚኦም ነንኣሽቱ ጉጅለታት እንዳሰደዱ ናብዛ ዓለም ተላኢኾም ኣሎዉ፡ዕላምኦም ኣባላት ናይቲ ለዋህ ንግስ ኣብዛ ምድሪ ብዙሓት ሰራዊት ንከኽትቱ ኢዩ።ሃዋርያ ጳውሎስ ከም ዓቀይታ ኮይንካ ናይ ክርስቶስ ወታሃደር ኩን በለ። እወ ዕላማ ናይዞም ሰራዊትዚኦም ከምኣቶም ለዋሃት ሰራዊተ እግዚኣብሄር ካብዛ ምድሪ ገፊፎም ንኽከዱ ኢዩ፡ካልእ ዕላማ የብሎምን።

እሞ ወገናተይ፡እዞም ሕጂ ምስዞም ናይ ምድሪ ነገስታት እዚ ጨካን ኢዩ፡እዚባ ይሓይሽ እንክንብል ጸሓይ ዓሪባትና ዘላ፡ናይ መን ኣባል ምኻን ይሓሽ ትብሉ፡ናይዞም ኣብ ምድሪ ዘሎዉ ጭላፍዶ ወይሲ ናይቶም ክልተ ቀንዲ፡እዞም ቀንዲ ዝበልናዮም ድያብሎስን እግዚኣብሄርን ኢዮም።
ኣባላት ሰራዊት እግዚኣብሄር ኮይንና ንኽንነብር ዕድሜና ገና ከይጀመረ ፡ናይ መንፈሳዊ ብርጌደር ጀነራል ማዕርግ ብጥምቀት ዝሃበና ኣምላኽ ክብሪ ምስጋና ንዑኡ ይኹን።ብጥምቀተ ተዋህዶ እምነት ካብ እግዚኣብሄር ዝተወለድኩም ደሥሥሥ ይበልኩም!!!
ኣባላቱ ክትኮኑ ገና ብቕዓትኩም ከይጀመረ መሪጽኩም ኣሎሞ፡ሐራይ በልዎ።
ወይ ሰብ! እዚ ሕጂ ትርእይዎ ዘለኹም ሓዘን ካብ ሲኦል ተጨሊፉ ዘመጸ ሓዘን ኢዩ፡እዚ ሕጂ ትርእይዎ ዘለኹም ደስታውን ካብ ገነት ተጨሊፉ ዝመጸ ደስታ ኢዪ።ወገናተይ ኣብዚ ምድሪ ሓቀኛ ደስታን ሓቀኛ ሓዘንን የለን።ሓዘንነቱ ፈጺምካ ንምግላጹ ዘይክኣል ከቢድ ሓዘን ኣብ ሲኦል'ዩ ዝርከብ፡ደስታነቱ ንምትንታን ፈጺምካ ዘይግለጽ ደስታ ውን ኣብ ገነት ኢዩ ዘሎ።እዚ ዝረኣየና ዘሎስ ምሳሌ ኢዩ።
(ዮውሃንስ ኣፍወርቂ)
ትፈልጡ ኢኹም፡ናይ እንሥሳ ሓኪም ኣሎ፡ናይ ሰብ ሓኪም ከኣ ኣሎ።ናይ መላእክት ሓኪም ግን ክሳብ ሕጂ ሰሚዕና ኣይንፈልጥን።ወድሰብ እዛ ሕጂ ምስ እንሥሳ እተማሳስለና ናይ ምድሪ ሂዎት ምስ ኣብቀዐት፡ከም መልኣእክት ክንከውን ኢና።ሽዑኡ ሕማም የለ፡ድኻም የለ፡ጭንቀት የለ ሓኪም ርእሲ የለ፡ሓኪን ስኒ የለ፡ሓኪም ዓይኒ የለ፡ኩሉ ግዜ ደስታ ኩሉ ግዜ ዝማሬ ኩሉ ግዜ ኣምልኾ ክኾውን ኢዩ።ናብኡ የብቅዓና እግዚኣብሄር
ሰብ ምስ ተፈጠረ ኣብ መንጎ መላእክት ዓቢ ደስታ ኮነ፡ምክንያቱ ሰብ ብኣምሳል ኣምላኽ ስለዝተፈጥረ፡ናይ እግዚኣብሄር ፎቶ ኣብ ኣዳም ተገሊጹ ስለዝተራእዮም ዓቢ ደስታ ኾነ፡ንሓድሕዶም' ከመይ ዝበለ ዘገርም ነገር ኢዩ' እንዳበሉ ክድነቑ ጀመሩ።
ካብዚ ንላዕሊ ኣጸቢቖም መታን ክግረሙ ኢሉ ድማ እግዚኣብሄር ሰብ ኮነ፡እዚ ንምግላጹ ኣሸገሮም፡ናይ ኣምላኽ ፎቶ ኣብ ሰብ ስለዝተራእየ ዝግረሙ ዝነበሩ፡እቲ ዝፈልጥዎ ግዙፍ ኣካል ዘለዎ ወድ ሰብ ድማ ናይቲ ረቂቕ ኣካል ናይ እግዚኣብሄር ባህሪ ክውሃሃድ ስለዝረኣዮ፡ዓቢ ደስታ ኮነ።እግዚኣብሄር ንኣድነቖቶም እናሻዕ ደስተኛታት ንኽኮኑን፡በይኖም ጥራይ ዘይኮነስ እንተላይ ደቂ ሰብ ክንድምንታይ ከምዝኸበሩ መታን ኽርድኦምን፡ኣምላኽ ሰብ ኮነ፡ባህሪኡ ምስ ባህሪ ሰብ ፍጹም ተዋሃሃደ፡፡ነዚ ምስጢር እዚስ ከመይ ኢልካ ይግለጽ፡ኣዝዩ እጹብ ኢዩ።
ስብሀት ለእግዚኣብሄር

…በዓል ኣብዚ ኣሎኹ…!

" ኣበይ ኣለኻ ንዘይበሉኻ፡ 'ኣብዚ ኣለኹ' ኣይትበሎም!" በስመ ሥላሴ √ ኣንታ ብሩኽ ሰብ፡ ብዙሓት ብዛዕባ ህላውነትካን ኲነታትካን ዝግደሱ ይመስለካ ይኸውን'ዩ። ካብ'ዚ ግምት...