lørdag 25. mars 2017

መልሲ ንስእሊ ሥላሴ ዝቐዱን ዝቃወሙን!

በስም ኣብ ወወልድ ወመንፈስ ቅዱስ ኣሀዱ ኣምላክ ኣሜን፡
መልሲ ንስእሊ ሥላሴ ዝቐዱን ዝቃወሙን!
ሕቶ፦ ኣንቱም ስላሴ እትብሉ ኣብ መጽሓፍ ቅዱስሲ " ስላሴ" ትብል ቃል እስከ ኣበይ ኣላ ንገሩኒ፧
=ኣንቱም እትሓቱና ስለሕቶኹም መንፈሳዊ ደስታ እንዳተሰማዓና ኢዩ።ንሕና ከኣ ክንሓተኩም፡ሥላሴ ማለት እንታይ ማለት ኢዩ፧ ምላልባሽ ትርጉማ ስለዘይፈለጥኩማ እምበር፡መጽሓፍ ቅዱስሲ ጅምር ከብል ካብ ኦሪት ዘፍጥረ 1፥1----- ክሳብ ራእይ ዘሎ ብዛዕባ ሥላሴ ኢዩ ዝምህር።እስከ ኣስተንቲንኩም ሕሰቡሞ፡ሥላሴ እንታይ ዝብል ትርጉም መጺልኩም፡ግደፍዎሞ ብኻልእ ቋንቋ፡በታ ንስኻትኩም ትፈልጥዋ ቋንቋ ሥላሴ ማለት እንታይ ዝብል ትርጉም ዝሓዘ ኢዩ፧ ኣስተውዕሉ ብቃንቃኹም ኢየ ዝብል ዘለኹ።
ሥላሴ ማለት ሰለስተ ማለት ጥራይ ኣይኮነን።ወይውን ሥላሴ ማለት ሓደ ማለት ጥራይውን ኣይኮነን።ሥላሴ ማለት ቃሉ ናይ ግእዝ ቃል ኮይኑ፡ናብ ትግርኛ እንተቐይርናዮ፡"ሰለስትነት" ማለት ኢዩ።ኣምሓርኛ "ሶስትነት" ይብሎ ዓረበኛ "ኣተስሊስ ወ ኣተውሒድ" ይብል። Eglish "Trinly and Unity" ይብሎ።ሰለስትነት ክበሃል እንከሎ ዘየቃርጽ ሰለስትነት ኢዩ።
ትንተና፥-
ሓደን ሰለስተን ማለት ኢዩ።እግዚኣብሄር ሓደ ጥራይ ኣይኮነን፡ሰለስተ ጥራይ ከኣ ኣይኮነን።እግዚኣብሄር ሓደን ሰለስተን ኢዩ።ሓደ እንተኢልና ግድን ሰለስተ ምባል ከድሊ ኢዩ፡ሰለስተ እንተኢልና ድማ ግድን ሓደ ምባል ከድሊ ኢዪ።ስልጣኑ፡መለኮቱ፡ርቀቱ፡ሓያልነቱ፡ፈጣርነቱ፡ዙፋኑ፡ባህሪኡ፡ሂዎቱ፡እስትንፋሱ፡ቃሉ ሓደ ኢዩ።ኣካሉ፡ግብሩ ስሙ ድማ ሰለስት ኢዩ።

ኣስተውዕሉ፦ ነዛ ዓለም፡ዝፈጠራን ከሕልፋ ዝመጽእን፡ሓደ ስልጣን ዘለዎ ሰለስተ ኣካላት ዝውንን ኢዩ።ንኣብነት ሰብ ብዙሓት ኣካላት ኣለዉዎ፡ኢድ፡እግሪ፡እዝኒ፡ኣፍንጫ፡ዓይኒ ወዘተ፡በዚኦም ገይሩ ዝተፋላለየ ንጥፈታቱ ይሰርሕ።ግን ክንደይ ሰብ ኢዩ እንተኢልና ሓደ ሰብ፡ብዙሓት ኣካላት ዘለዉዎ ሓደ ኢዪ።እግዚኣብሄር ድማ ስልጣኑ ሓደ ክንሱ ብዙሓት ኣካላት ዝውንን ኢዩ፡ብዝሒ ኣካሉ 2 ኣይኮነን፡4 ድማ ኣይኮነን ሰለስተ እምበር።
ዘፍ1፥1 እግዚኣብሄር ሰማያትን ምድርን ፈጠረ ይብል።ኣስተውዕል፡ብቋንቋ እብራይጥ ነታ እግዚኣብሄር ትብል ቃል "ኤሎሂም" ይብላ።እዚ ንብዙሕ ቁጽሪ ዝገልጽ ኢዩ "ኤል" ኣምላኽ ማለት ኮይኑ ንንጽል ቁጽሪ ይገልጽ።ኣግኣዝያን ሊቃውንቲ ኣቦታት ድማ" እግዚ --ኣብ ---ሄር ኢሎም ተርጊሞምልና፡ተመስገን ብሓቂ።ኣዝዩ ዘገርም'ዩ፡ እዚኣ ሓንቲ ቃል ትመስል ክንሳ ሰለስተ ስም ሰለስተ ኣካል ኣሎዋ፡እንተኾነ "ፈጠረ" ብዝብል፡ቃል ድማ ፈጣርነቱ፡ስልጣኑ ሓደ ምኻኑ ይገልጽ ኣሎ።
ስለዚ ስሞም "ኣብ፡ወልድ መንፈስ ቅዱስ" ይበሃሉ።ነዛ ቃል ኣዚኣ ሰለስተ ጥራይ ክትበሃል ኣይትከኣልን፡ሓደ ጥራይ ከኣ ክትበሃል ኣይከኣልን።ሓደን ሰለስተን።
(ቀሌመንጦስ6፣13 )
" ካብና ቀዳማይን ካልኣይን ተባሂሉ ዝጽዋዕ የለን።ኣብን ወልድን መንፈስቅዱስን ህልውናና፡ዕድሜና፡ፈጣርነትና ስልጣንና ሓደ ኢዩ።እቲ ሓደ ሓያል እቲ ሓደ ድኹም፡እቲ ሓደ ቀዳማይ እቲ ድማ ዳሕረዋይ ተባሂሉ ዝንገረሉ የብልናን።" ኢሉ ጎይታ ንቅዱስ ጴጥሮስ ይምህሮ።
ቀጺሉ ኣብ ቁጽሪ 18-- ምሳሌታት ብምሃብ ከረድኦ ይፍትን፡ኣብ ልቢ ኢዩ፡ኣነ ቃል ኢየ፡መንፈስ ቅዱስ ድማ ሂዎት ኢዩ።" ይብል፡ልቢ ይሓስብሞ ቃል ንክንገር እስትንፋስ ድማ ንኽወጽእ( ንክሰርጽ) ይገብር ማለት ኢዩ።ስለዚ ቃል ካብ ልቢ፡እስትንፋውን፡ካብ ልቢ ኢዩ።ኣብ ወላድን ኣጽራጽን ኢዩ።ቃል ይፍኖ እምበር ኣይሰርጽን፡ይውለድ ማለት ኢዩ።ወልድ ቃል ኢዩ ተወላዲ ንብሎ።እስትንፋስ ይወጽእ ወይ ይሰርጽ እምበር፡ኣይውለድን፡ንሓደ ሰብ እስትንፋሱ ወጺኣ ኢኻ ትብሎም እምበር፡እስትንፋሱ ተወሊዳ ኣይትብልን።ወይውን በንጻሩ፡ካብ ሞት ዝተንሰአ ሰብ እስትንፋሱ ሰሪጻ፡ትብል እምበር እስትንፋሱ ተፈንያ ወይ ተወሊዳ ኣይትብልን።መንፈስ ቅዱስ ካብ ኣብ ዝወጽእ ዝሰርጽ ብምኻኑ " ሰራጺ" ንብሎ።
ቀጺሉ ድማ" ኣብ ማይ ኢዩ፡ኣነ ጠሊ ኢየ፡መንፈስ ቅዱስ ድማ ማዕበል ኢዩ።" ይብል።ማይ ሰፊሕ ኢዩ፡ኣብ ብማይ ይምሰል፡ጠሊውን ሰፊሕ ኢዩ ካብቲ ማይ ኣይፍለይን ኢዩ፡እንተኾነ ኣብ ባሕሪ ምስ ኣተኻ ምሳኻ ዝወጽእ እቲ ባሕሪ ብምልኡ ኣይኮነን፡እቲ ማዕበልውን ኣይኮነን፡እቲ ጠሊ ኢዩ።ካብዞም ሰለስተ ኣካላት ናይ ሥላሴ ስጋ ሰብ ለቢሱ ዝተራእየ ድማ ወልድ ኢዩ ፡ስለዚ ወልድ ብጠሊ ተመሰለ።መንፈስ ቅዱስ ድማ ብማዕበል ይምሰል፡ነቲ ባሕሪ እስትንፋስ ከምዘለዎ ህያው ነገር ኮይኑ ዘንቀሳቕሶ፡እቲ ጠሊ ኣይኮነን፡እቲ ስፍሓት ናይቲ ባሕሪውን ኣይኮነን።እቲ ማዕበል እምበር።ክንድቲ ስፍሓቱ ማዕበሉ ከኣ ኣብኡ ህሉው ኢዩ፡ክንድቲ ህልውና ኣብን ወልድን ድማ መንፈስ ቅዱስ ኣብኦም ህሉው ኢዩ።

መልሲ ናይቶም ስእሊ ስላሴ ዝቐዱ፦
ኣንቱም ሥላሴ ኣብ መጽሓፍ ቅዱስ የለን ኢልኩም እትካትዑ፡ሰለስትነት የለን ማለትኩምዶ ኣይኮነን! እወ ኣብን፡ወልድን፡መንፈስ ቅዱስን ኣብ መጽሓፍ ቅዱስ የለን ማለትኩምዶ ኣይኮነን! በሉ ኣሽንካይዶ መጽሓፍ ቅዱስ ብቋንቋና ዝዛረብሲ፡ልሳን ዘይብሎም ግኡዛን ፍጥረታትካ ብዛዕባ ሥላሴ ምሳሌ ገይሮም ይምህሩና ኣሎዉ።ንስኻ ኣንታ ትርጉም ሥላሴ ምርዳእ ዝኣበየካ፡ሰለስተ ኢኻ፡ሓደ ድማ ኢኻ፡ ዝሓስብ ልቢ ኣሎካ፡ዝዛረብ ቃል ኣሎካ ካብ ቦታ ናብ ቦታ ከንቀሳቕሰካ ዝኽእል እስትንፋስ(ሂዎትነት) ድማ ኣሎካ።ሰባት ክጽውዕካ እንለለዉ ግን "ኣንቱም ሰባት"ኢሎም ዘይኮኑስ " ኣንታ ሰብ" ኢሎም ኢዮም ዝጽውዑኻ።እግዚኣብሄር መልክዑ ማለት ሰለስትነቱን ሓድነቱን ንምርድኡ መታን፡ከይርሕቀካ፡  ጥበቡ ኣባኻ ኣብ ውሽጥኻ ገለጾ።"ኩሉ ብዛዕባ ሥላሴ ዝብሃል ትምህቲ በጺሐዮ ኢየ፡ስላሴ ክንድዚ ይኾውን" ኢልካ መታን ከይትዕበ ድማ ካብ ኣምሮኻ ንላዕሊ ኮይኑ ይነብር።ምእንታካ ዘይኮነስ ባህሪ ሥላሴ ንዘልኣለም ከምኡ ስለዝኾነ ምእቲ ብህሪኡ ኢዩ ከምኡ ዝነብር።ብርቀቱ ካብ ኣምሮ ንላዕሊ፡ንዝኣምንን ብትኽክል ንዝሓስብን ሰብ ድማ ንምርድኡ ኣዝዩ ቀረባ እረ ኣብ ልቢ ዝርከብ'ዩ እግዚአብሔር!!!
ኣንቱም ስእሊ ስላሴ ባህላዊ ኢዪ ኢልኩም ትሰብኩ ስምዑስከ፦
ነዚ ሥሉስ ቅዱስ እዚ ብሰለስልተ ሽማግለታት ገይርና ተሳኣልናኢዮም፡ኣረገውቲ ዝቖንቆኑ ኢዮም፡ክንብል ስለዝደለና ኣይኮነን።ዕድሜኦም ካብ ኩሉ ዝዓበየ እረ ዕድመ ህልውነኦምሲ ልዕሊ ኣእምሮ ምኻኑ ንኽንነግር ኢልና ኢና።ንስኻውን ኣንታ ወገነይ፡  "ወልድ ኣይሸየበን፡መንፈስ ቅዱስ ሰብ ኣይኮነንሞ፡ከመይ ኢልኩም ብሰለስተ ሽማግለ ትስእልዎም፧ " ትብል ትህሉ ኢኻ። ወይለከይ! ኣቦኸ ሸይቡ ድዩ፧ ስጋ ሰብ ለቢሱ ድዩኸ ንዘልኣለም ዝነብር ዘሎ፧ ኣይኮነን!!! ሥላሴ ዕድሜኦም ተቐዳምን ተኸታልን የብሎምን።ወልድ ስጋ ይልበስ እምበር ህልውንኡ ካብ ኣቦ ኣይንእስ፡ካብ መንፈስ ቅዱስ ከኣ ኣይዓብን።

ማቴ3፥16-17 ተጻሒፉ ዘሎ መንፈስ ቅዱስ ርግቢት ኢዩ ንምባል ኣይኮነን፡ወይውን ኣካሉ ካብ ኣብን ወልድን ይንእስ ንኽብል ኣይኮነን።ኣቦ ኣብ ሰማያት ኮይኑ ድምጹ ዘስምዐ ድማ፡እግዚኣብሔር ኣቦ ሰማያት ኢዩ ማለት ኣይኮነን።ሰማያትስ ፍትምጥረት ኢዩ፡ርግቢት ውን ፍጥረት ኢያ፡ስጋ ሰብ ውን ፍጥረት ኢዩ።እግዚኣብሄር ግን ብዝርደኣና ቋንቋ ገይሩ ሓድነቱን ሰለስትነቱ ገለጸልና።ሰለስቲኦም ኣካላት ረቀቕቲ ኢዮም፡ወልድ ግን ስጋ ሰብ ለበሰ።ስጋ ሰብ ለቢሱ ክበሃል እንከሎ ኣዝዩ ብኣእምሮ ክትንተን ዘይከኣል ብምስጢረ ተዋህዶ ኢዩ።ናይ ፍጥረት ስጋኳ እንተወሰደ ብተዋህዶ ከቢሩን ጸኒዑን ንዘልኣለም ይነብር ምህላዉ ግን ክርሳዕ ዘየብሉ'ዩ።ስለዚ ወልድ ቤተሰብና ኮይኑ ማለት'ዩ፡እዚ እንተኢልና ድማ ኣብን ወልድን መንፈስ ቅዱስን ብህልውና ሓደ ስለዝኾኑ ስላሴ ቀረባ ዘመድና፡ኣፍቀርትና፡መድሓኒትና፡ፈጠርትና ማለትና ኢና።

ስለዚ ሰለስተ ሽማግለ፡ኣብ ሓደ ወምበር ይሰኣሉ።ወምበር ናይ ዙፋኖም ምሳሌ ኢዩ፡ሰለስተ ድማ ናይ ሰለስተ ኣካላቶም ምሳሌ ኢዪ።ሓዲኦም ጸዋግ፡ሓዲኦም ፍሽኽተኛ ሓዲኦም፡ድማ ሕዙን ገይርና ኣይኮነናን ንስእሎም፡ብሩህ ፍሕሹው ገጽ ዘለዎም ኣብ ኣጠማምትኦምን ገጾምንሲ ፍጹም፡ፍልልይ ዘይብሎም ገይና ደኣ ንስእል።እዚ ናይ ባህሪኦም፡ምሳሌ ኢዩ።ስላሴ ብባህሪ ሓደ ኢዮም ንምባል ኢዩ።ጻዕዳ ጸጉሪ ዘሎዎም ገይርና ድማ ንስእሎም እምበር ሓዴኦም፡ሼያብ፡ሓዴኦም ጀብጀብ ሓዴኦም ድማ በራሕ ገይርና ኣይንስእልን።ሰለስቲኦም ጻዕዳ ከም፡ጸምር ዝመስል፡ጸግሪ ዘለዎም ገይርና እምበር ንስእል።እዚ ከኣ ናይ ንጽህነኦም ባህሪ ሓደ ምኻኑ ንምግላጽ ኢዪ።

ስእሊ ሥላሴ ክንምልከት እንከለና፡ተመሲጥካ ምስ ቅዱሳን መላኣክት፡ከምቶም 4 ኩሩቤኤል ተሰከሞም ዘለዉ፡ኣብ ግዜ ጸሎትካ ውን ተሰኪሞሞም ኢዮም ናባኻ ዝመጹካ።መቸም ንሥላሴ ክጸሮም ዝኽእል ፍጡር ከምዘየለ ፍሉጥ ኢዩ። ኣብ መጽሓፈ ቀለሜንጦስ 6፥16 ውን "ንዓና ንሥላሴ ክስከመና ዝኽእል ሰማያት ይኹን ምድሪ የለን ይብል።"ኣብዚ ስእሊ ሥላሴ 4 ኩሩቤኤል ዝበሃሉ መላእክት ዝጸርዎም ገይርና ንስእሎ፡ልኽዕ ከምቲ ጫማና ንዓና ዝስከመና ማለት ኢዩ።እስከ ንገሩኒ ጫማና ድዩ ዝስከመና ወይስ ንሕና ኢና ንጸሮ፧
ብትኽክል ንጫማና ንእዝዞ ንሕና ኢና፡ባዕልና ንሰርሖ፡ንሱ መታን ክኸብር ድማ ኣብ እግርና ንክደኖ እምበር ካባና ንላዕሊ ክብሪ ሃሊይዎስ ንዓና ንምስካም ዝበቐዐ ኣይኮነን፡ባዕልና ኢና ነኽብሮ። ምስ ጸረና ይጸሪ፡ምስ ረገጽና፡ይረግጽ፡እንተውጺናዮ ድማ እምቢ ኣይወጽእን ኢሉ ንኸይእዘዝ ኣይሕንግድን።
እወ!
ሥላሴ ድማ ንቁዱሳን ኪሩቤል መታን ከኽብርዎም ካብ ቅድስነኦም ቅድስና፡ካብ ክብሮም ድማ ክብሪ ንኽማቐሉ ኣብ ልዕሊ ኪሩቤል ይውጥሑ።ከምኡ ገይርና ድማ፡ንስእሎም።ሓደራኹም ኣብ ቅድሚ ስእሊ ሥላሴ ኮይንኩም ክትጽልዩ እንከለኹም፡ሕልናኹም ምስ ኪሩቤኤል ቃንይዎምሞ፡ሥላሴ ኣብ ሕልናኹም ክውጥሑ ኢዮም።ሽዑኡ ሕልናኹም ክቕደስን ክቐስንን ኢዩ።
ነቦና ኣብርሃም ዝተገልጹ ስላሴ ንዓና ድማ ምእንቲ ቅዱስ ኣብርሃም ኢሎም ምሕረቶምን ቸርነቶምን ኣይፈለየና።ኣሜን!!!
ስብሐት ልቅድስተ ሥላሴ፡ 
ወበስመ ሥላሴ ይቀጥቀጥ ከይሲ። ኣሜን!
ሕቱም-መጽሓፍ

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

…በዓል ኣብዚ ኣሎኹ…!

" ኣበይ ኣለኻ ንዘይበሉኻ፡ 'ኣብዚ ኣለኹ' ኣይትበሎም!" በስመ ሥላሴ √ ኣንታ ብሩኽ ሰብ፡ ብዙሓት ብዛዕባ ህላውነትካን ኲነታትካን ዝግደሱ ይመስለካ ይኸውን'ዩ። ካብ'ዚ ግምት...